Napi 8 pohár és megváltozik az életed. Tuti.

Törvényszerű, hogy mindig fáradt vagy?

Reggel 8:10. A kolléganőd pörög, mint a villanyóra, te pedig az életedért küzdesz, pedig már túl vagy a harmadik kávén.

A napnak kétféle folytatása lehet. Az idő elfeledteti veled a kegyetlen reggeli szakítást az ággyal, és szép lassan magadhoz térsz. Sok esetben viszont zombi-üzemmódban vonszolod magad végig a teendők során, és tudod, messze még a vége. Mi lehet ennek az oka?

Bizony, az egyik fő ludas a bioritmus. Az ébresztőóra előtti boldog békeidőkben az ember lánya akkor kelhetett, amikor a szervezete fel lett töltve energiával. Ez persze sokszor igazodott – természetes módon – a napfelkeltéhez is, napnyugta után pedig irány az ágy, a sötétben amúgy sem láttak túl messzire.

Nem mindenki pattan ki úgy reggel 6-kor, hogy már a rózsák harmatos illatára gondol. Sokaknak a belső biológiai órájuk egyszerűen máshogy jár, valakinek 8-ig, valakinek 10-ig lenne szüksége alvásra. Sok az éjjeli bagoly, akinek este 8 és reggel 5 közt pörög az agya. Nem kell meglepődni, ha a reggeli készülődésnél úgy érzed magad, mintha átment volna rajtad egy úthenger.

Jó eséllyel nem a szabadban dolgozol, pedig az ember természeténél fogva sok időt kéne, hogy friss levegőn töltsön. Egy 20 perces séta a parkban talán időpazarlásnak tűnhet, de ha fél óráig üresjáratú aggyal maszatolsz a facebook-on, az biztos sokkal hatásosabb… 🙂
Ja, és a napfény a melatonin nevű hormon legjobb barátja, amely hozzásegít a minőségi alváshoz. A D-vitamin-t meg már úgyis mondta anno anyukád.

Tűzz ki magad elé kisebb feladatokat! Elsőre persze logikusnak tűnhet, hogy ez plusz energia, de ez valójában csak karbantart. Villámgyorsan bele lehet szokni a szürke hétköznapokba – munka, gyerek, bevásárlás, házimunka, jutalomként pedig a tévé csorgó nyállal bambulása. Viszont ha mindig bedobsz egy kis kihívást magadnak, hidd el, fel fogsz pezsdülni. Itt csak a te fantáziád szabhat határt. Menj haza másik útvonalon, tanuld meg a „Jó reggelt”-et 5 nyelven, a lényeg, hogy zökkentsd ki magad a monotonitásból!

Brit tudósok nélkül is megállapítható, hogy a reggeli kávé előtt a felnőtt népesség többsége nem érzi magát embernek.  Ez már önmagában sem túl szívderítő, hát még akkor, ha valaki a koffeintől várja a megváltást. Sajnos a kávéra rászokni varázslatosan egyszerű, a reggeli kávéból lesz még az “egy délutáni belefér”, a másodikat pedig követi a harmadik. Az eredmény: a koffeinmentes órákban hullafáradt leszel, és már álmodban is a kotyogós hangját fogod hallani. Csak a kihívás kedvéért próbáld ki a teát. Sokkal kevésbé káros.

Úgy idd a vizet, mintha a sivatag közepén élnél! Biztos tapasztaltad már, hogy elfelejtettél inni, és nap végén álmosan szopogattad a fájdalomcsillapítót, mert úgy szét ment a fejed. A víz olyan a testednek és az agyadnak, mint egy bio-üzemanyag. Napi 8 pohár víz eltüntetése nem tűnik nagy kihívásnak – de meglepődnél, mennyire könnyű elfeledkezni róla. Mindig legyen nálad egy másfél literes üveg, aminek tartalmát nap végére el kell pusztítanod! Ha már unod a sima vizet, ízesítsd mentalevéllel és citromlével.

Szerencsére ezek nem nagy áldozatok. A legjobb pedig, hogy ez nem fogyókúra: nem kell az eredményért vért izzadni és hónapokon át izgulni, lesz-e eredménye. Nagyjából egy hét után érezni fogod, hogy végre kikapcsolt a zombi-üzemmód, és nem csak végigszenveded a napot.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here