Relaxálás idegösszeomlás helyett

0

Ha csökkenteni szeretnéd a stressz mértékét az életedben, három lehetőséged is van. Első körben vehetsz egy farmot, ahol kedvedre kapálhatsz és tehenet fejhetsz. Esetleg rendelhetsz online egy csodaRelax5000 kapszulát valami jóféle vírusos hirdetésből.

Vagy kipróbálhatsz relaxációs technikákat.

Mivel az elsőhöz még hiányzik pár tízmillió forint, a második pedig annyira esélyes, mint a lottó ötös, marad a harmadik változat.
Szerencsére relaxációs módszerek egész sorából tudsz választani.

Első ízben viszont ha teheted, kapcsold ki a telefonod egy fél órára. Ha visszaszámolod, meglepő, hogy akár pár percen belül mennyi e-mail-t, SMS-t, Facebook értesítést kaphatsz.

Csoda, ha idegesek vagyunk?

A relaxációhoz biztosíts a megfelelő körülményeket, fontos, hogy tényleg ne zavarjon közben senki.

A zene kiegészítőként is kiváló, de egy alap kikapcsolódáshoz sokszor önmagában is elég. Oltsd le a villanyt, indítsd el a lejátszást, és hunyd be a szemed. Hagyd, hogy a dallamok magukkal ragadjanak, a gondjaid negyed órát tudnak várni.
Sokan eküsznek az ASMR-re. Ez egy viszonylag új hullám, tulajdonképpen egy hanganyag, ami bármi lehet, csak adjon egy alap hangulatot. Válogathatsz kandallótűz, patakcsobogás, madárcsicsergés, de akár a Roxfort Griffeldél klubhelysége közül is.

Ha viszont komolyabb dózisban ér a stressz, érdemes ősi, bevált módszerekhez folyamodni. A jógához nem kell ősi keleti istenségekben hinni, elég tudnod, hogy egy 5000 éves módszer azért rejthet meglepetéseket. Az indiai eredetű módszernek kismillió változata van, de bőven jó, ha találsz egyet, amit később megszeretsz.

Kezdetnek elég a Hatha-jóga, viszont ha kifejezetten a lelki nyugalomra szeretnél összpontosítani, akkor a Mantra-jóga a te választásod. Ez utóbbi amúgy sem egy rossz döntés: segít növelni az önbizalmadat, a figyelmed összpontosítására irányuló gyakorlatokkal pedig hamarabb elérheted a céljaid.

A meditációs gyakorlatokhoz már kell egyfajta spirituális hozzáállás, így csak azoknak ajánlatos, akik valamennyire nyitottak arra, hogy a világunk nem csak anyagból áll. Ehhez számtalan segítő hanganyagot és zenét találhatsz a YouTube-on. Alapját különféle légzési technikák képezik, fontos a testtartás az energiák megfelelő áramlásához.

Viszont ha a hátad közepére kívánod a spiritualitást, az Autogén Tréninget neked találták ki. Ez egy tudományosan igazolt, keleti tanoktól semleges gyakorlat a gyors ellazuláshoz. További előnye, hogy kis gyakorlással otthonról is könnyen elvégezhető, nem kell cipelni a jógaszőnyeget minden kedd este az órákra.  A módszer lényege, hogy az egyes testrészeidre koncentrálva mélyebben átélhetsz különféle testérzeteket (értsd: zsibbadás, láb elnehezülése). Ehhez jöhetnek még szabadon felhasználható vizualizációs technikák.

Természetesen az a legjobb, ha magát a stressz forrását szünteted meg – erre azonban sokszor nincs lehetőség. Egy-két technikát viszont tényleg érdemes kipróbálni, mielőtt megesz az ideg.
Meg egyébként is, sokszor a stressz forrása valami egészen jelentéktelen apróság.
Amin nem kell, azon ne idegeskedj feleslegesen! Inkább ülj be a fa alá és örülj az életnek!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here