Egy csapat (a SINOSZ, a feat.agency és a Post for Rent) nemrég úgy döntött, az internet hatalmát valami jóra használja. Nem céltalan sárdobálásra, fals magamutogatásra vagy a napi ebédjük kiposztolására, hanem valami igazán építőre és maradandóra:
a siket és nagyothalló, és a halló fiatalok kapcsolatának hatékony és közvetlen, mégis laza és vicces építésére.
(Hogy miért is olyan fontos ez? Ma hazánkban több mint 60000 siket és nagyothalló él, jelentős részük 25 év alatti! Ezek a srácok főleg a jelnyelvet és a közösségi oldalakat használják kapcsolattartásra, aki azonban nem jelel, kimarad a beszélgetéseikből… ők pedig így előbb-utóbb kirekesztődnek a közösségből.)
A Sztoriból JELES kampány a Siketek Világnapján, szeptember 29-én indult.
(A siketek JELELVE kommunikálnak, a kampány során pedig insta és facebook SZTORIKBAN lehet “jelelős GIF-eket” beszúrni, innen a Sztoriból JELES elnevezés.)
“Puszi, pacsi!” “Békés karácsonyt, „Tonhalak!” “Pattintsd fel!” “Hoppácska…”
“Ó máj Dzsízösz!”
A szleng kifejezéseket jelnyelven és felirattal is feltüntető GIF-eket a #sztoriboljeles hashtag bepötyögésével lehet megtalálni, és felhasználni az üzengetésre. Ezek a matricák így a siketek, nagyothallók és hallók számára egyaránt érthetőek, és nem csak, hogy közelebb hozza az eddig egymástól elszeparáltan élő siket és halló fiatalokat, de talán kedvet is csinál ahhoz, hogy sokan megtanulják a siketek “titokzatosnak” tűnő anyanyelvét, a jelnyelvet.
Hogy hogyan alkalmazhatók a GIF-ek, és kik használják már a matricákat?
Klikk ide: Sztoriból jeles