Sorozatajánló: Otthonunk

Dán krimisorozat, amely hat részen át görgeti az eseményeket, néha lassabban, mint kellene. Társadalmi látleletként azonban kiváló.

Adva van két elővárosi család, akik pazar körülmények között élnek csodás házaikban, és azon kívül, hogy barátok, a férjek munkatársak is. A két család fiai mindemellett szoros kapcsolatot ápolnak, és tipikusan azt mutatják a külvilág felé, hogy boldogok, ahogy annak lennie kell, hiszen mi akadályozná meg őket ebben.

 
 

Filippínó au pair-eket tartanak, akik egy személyben szülőpótlók, takarítók, cselédek, és olykor családtagok is. Ezek a lányok a jobb élet reményében érkeznek Dániába, két évre kapnak vízumot, és ezalatt annyi pénz szeretnének összegyűjteni, hogy otthon szép esküvőt tarthassanak maguknak vagy majd viszonylagos jólétben élhessenek.

Cecilie szülés utáni depresszió következményeivel küzd, első gyerekével, a kamasz fiával távolságtartó, képtelen meleg, szeretettel teli viszonyt kialakítani. Kislánya mellé veszik fel bébiszitternek Angelt, a fiatal anyukát, aki eltitkolja, hogy maga is szülő, csakhogy állást kapjon.

A család kamasz fia igényelné a szoros kötődést, amit csak az új au pair-jénél talál meg. Már ezt az egészet se tudja hová tenni a néző, mert ahhoz túl nagyfiú, hogy egy idegen nő anyai ölelése nyugtassa meg, főleg azért, mert a barátjával és néhány sráccal szórakozásból videókat készítenek és küldözgetnek egymásnak, amelyek erősen pornográf tartalomra hajaznak.

Egy napon Ceciliék szomszédjának au pair-je eltűnik, ami nem borítja fel a befogadó család életét, látszólag nincsenek különösebben megijedve. A pökhendi családfő, Rasmus, aki mellesleg szoknyabolond, megrántja a vállát, felesége, a szókimondó és hangos Katarina pedig a tökéletesre polírozott otthonukban nem tekinti embernek a 22 éves lányt.

Cecilie végül nem bírja ki és nyomozásba kezd, bántja a lelkiismeret, mert az eltűnés előtt nem hallgatta meg az eltűnt Rubyt, hiába kért volna tőle segítséget a lány. De nyomoz Angel is, ami kicsit furcsa, mert nem az ő dolga lenne, és végül belép a képbe egy szintén bevándorló nyomozónő, aki kissé nehézkesen ismerkedik a gazdagok elzárt és titkokat őrző világával.

Igazi női film lesz így belőle, hiszen minden szereplő a maga védelmét helyezi előtérbe, és a saját látásmódja szerint küzd meg a helyzettel. A feszültséget még az is fokozza, hogy a két család szoros kapcsolatban áll egymással, és Cecilie nem tudja a legelején, mennyire legyen őszinte. Amikor megtalálják Ruby holttestét, egyszerre mindenki gyanús lesz: a furán viselkedő befogadója, annak felesége és Cecilie jóképű férje is, akinek már volt egy erőszakolás ügye fiatalkorában.

A néző kicsit idegesen és feszengve lesi, hogy a társadalom hogyan viszonyul a nem fontosnak kikiáltott gyilkossághoz, hogyan működik a filippínó közösség a városban, és betekintést kaphat abba is, hogy az iskolarendszer Dániában se leányálom azoknak, akik ott dolgoznak. Tulajdonképpen nehéz kedvelni bárkit is a filmben. Még a kitartó nyomozónőre is úgy gondolunk hogy nem elég „tökös”, szinte túlontúl óvatos.

Minden spoilerezés nélkül ajánlom azoknak, akik nem szokványos krimire vágynak, akik nem abban bíznak, hogy azonnal rájönnek, ki és mi rejlik az egyéni sorsok mögött.

A Netflix most nem a szokásos formáját hozza, és talán ez is előnyére válik a lassúbb, kevésbé pörgős hat résznek, amely talán lehetne feszesebb, de így is leköti a nézőt.

 

Kép forrása: Pinterest

Oktatás és nevelés területén dolgozom, de minden szabadidőmben írok. Szeretek belesni a hétköznapok függönye mögé és közben keresem az embert, a nőt a jól legyártott álarcok mögött. Néha meséket is írok, de gyakrabban novellákat, cikkeket és apró vicces történeteket.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here