Filmajánló reménytelenül romantikusoknak

“A válogatás természetesen szubjektív, mint minden válogatás. Lehet azt mondani, hogy ugyan, ezeket ki szereti manapság, de azt is, hogy befért volna még ide pár. Mindenesetre olyanokat szándékoztunk felsorolni, amelyek nélkül biztosan kevesebbek lennénk legbelül. Vagy nem, de a döntés egyéni. Induljunk nagyon messziről”

(Vigyázat! Itt-ott spoilert(leleplezés, poéngyilkosság) tartalmaz!)

 
 

A válogatás természetesen szubjektív, mint minden válogatás. Lehet azt mondani, hogy ugyan, ezeket ki szereti manapság, de azt is, hogy befért volna még ide pár. Mindenesetre olyanokat szándékoztunk felsorolni, amelyek nélkül biztosan kevesebbek lennénk legbelül. Vagy nem, de a döntés egyéni. Induljunk nagyon messziről:

  1. Elfújta a szél

Victor Fleming klasszikusával nem nehéz nyitni a romantikus filmek sorát, hiszen a film időtálló, és történjék bármi, a történetben mindenki megtalálja, amit keres. Van benne reménytelen szerelem, megcsalás, hűtlenség, vágyakozás és háború is. Az emberi tulajdonságok széles skáláján lavírozhatunk, hiszen a büszkeség, irigység, a galádság is helyet kap, miközben azt se tudjuk, szeressük-e vagy elítéljük Scarlett O’Harát, aki tűzön-vízen át képes harcolni az otthonáért és a szerelemért. Láthatjuk a rabszolgaság különböző perspektíváit, és megpróbálhatjuk megérteni a női lelket, legyen az a jámbor Melanie-é vagy épp a csábító, csaló és mindenkin átgázoló, mégis esendő Scarlett-é.

  1. Doktor Zsivágó

Zsivágó doktor története azért is lehengerlő, mert történelem, forradalom és árulás ide vagy oda, mi, nők legfőképp a szerelmet látjuk benne. Azt a férfit szeretjük vagy nem szeretjük, aki megbukik, mint férj, miközben szurkolunk neki, hogy beteljesüljön a szerelme. Nehezen foglalunk állást, mert a feleség és a szerető is csodálatos ember, és tudjuk, kettőt is lehet szeretni, még akkor is, ha az a társadalmi normák szerint elfogadhatatlan. Jurij Zsivágó azonban szereti a feleségét, miközben szíve mindig Laraért dobog. A filmhez írt zene a filmzenék egyik legszebbike. Borzongva hallgatjuk, és nem vagyunk képesek elhinni, hogy önmagunkat megtagadva szurkolunk, hogy a férfi megtalálja önmagát és a szerelmet, amit egy életen át kergetett.

  1. Római vakáció

Az igazi tündérmese, amit két csodálatos színész varázsol azzá. Audrey Hepburn és Gregory Peck kettőse Róma díszletei között hol mosolyra, hol pityergésre készteti a nézőt. Szánjuk az ártatlan, életvidám hercegnőt, elámulunk azon, hogy az ötvenes években milyen elegánsak és sármosak voltak a színészek, miközben feltárul előttünk az Örök város szépsége. Ez a film után nincs, aki ne vágyna Rómába, és ne akarná kezét az Igazság szájába dugni egy pillanatra. Ám a mese nem végződik úgy, ahogy a mesékben megszoktuk, mi mégse tudjuk kiverni a fejünkből. Nincs igazam?

  1. Halálos tavasz

A Zilahy Lajos könyvéből készült film a maga korában botrányosnak számított, hiszen levetkőzik benne a főszereplő, Edit, akit Karády Katalin személyesít meg. Az álomférfi pedig a 30-as években minden nő álma: a vad, szertelen, de udvarias és mindenkor gavallér Jávor Pál. Az alaphelyzet szinte ismerős, mert az ellentétek vonzzák egymást, a gazdag lány nem választ szegény fiút, különben is van jegyese. A szegény fiú, Dr. Egry Iván, aki csak a lányhoz képest az, nem nyerheti meg a szerelmet, mert a lány nem tud dönteni, és amikor már sikerülne neki, a fiú találkozik valakivel, aki jó, becsületes és megszereti. Megjelenik a dilemma: kit szeressen? A nőt, akihez szenvedély is fűzi, de átverte, viszont vágyainak tárgya, vagy a kedves és odaadó Józsát, aki sose hazudna neki. A választás életet vagy halált jelent? Ez esetben igen. A döntés végzetes.

  1. Szerelmünk lapjai

A modernkori és mindenkori szerelmes történetek egyik legismertebbje. Pontosan azt adja, amit a nők várnak egy életen át: harcoljanak értük, tartsanak ki, és történjék bármi, szeressék életük végéig őket. Az ambíciózus fiú maga a mesék szegénylegénye, aki kiáll minden próbát, és akkor is küzd, amikor reménye sincs már. A lány, elérhetetlen királylány, aki élvezi, hogy kelletheti magát, hogy akarják őt, miközben már rég szereti a srácot, mégse adja magát könnyen. Mindketten dacolnak a korral, szülőkkel, elvárásokkal, és még a háború is közbeszól. Ally megismer valakit, aki minden szempontból jobban illik hozzá. Tehetős, imádja, megfelel a szüleinek, a tenyerén hordozza, és valljuk be, a lány szíve is megdobban érte, amíg fel nem sejlik előtte a múlt. Noah mellett teljesedik ki mégis végül, és őt választja, ami élete legjobb döntésének bizonyul, hiszen öregen is csak egymással tudnak élni. Egymás nélkül képtelenek. Kell ennél romantikusabb a női léleknek? Egy ilyen srác felteszi az i-re a pontot rendesen, jaj, ezután minden mai szerelemnek.

  1. Love Story

Nincs annál kegyetlenebb, mint amikor a Halál avatkozik a szerelmesek életébe. A film szerelmespárja ellentétes jellemű, és társadalmi rangjuk is igen különböző. Mégis elragadó módon szeretik egymást, támogatják szó szerint jóban és később a rosszban is. A szeretetlenség, amelyet a fiú tapasztal a saját családja részéről, nem nyomja rá bélyegét a lelkére oly módon, hogy ne tudja szeretni később a lányt, akiről kiderül, hogy gyógyíthatatlan beteg. Oliver Barrett sokkal több, mint egy elkényeztetett úrifiú, aki bár kihasználhatná apja hatalmát és vagyonát, nem teszi. Megküzd a démonaival, de a Halál előtt meghátrál, mert az elviszi, akit akar, és Jennyt szemeli ki, aki életének fénye. A film zenéje maga is szívbemarkoló, és klasszikussá alakult az idők során.

A filmek sora talán végtelen…

Kedves Olvasók meséljetek, meséljenek, melyik a kedvenc, amely nélkül a filmtörténet  szegényebb lenne! Valószínűleg hosszú a lista, legyen csak három kiváló, romantikában gazdag ajánlat! Lássuk!

 

Oktatás és nevelés területén dolgozom, de minden szabadidőmben írok. Szeretek belesni a hétköznapok függönye mögé és közben keresem az embert, a nőt a jól legyártott álarcok mögött. Néha meséket is írok, de gyakrabban novellákat, cikkeket és apró vicces történeteket.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here