A fagyihoz fa kiskanalat adtak, a kólát újrahasznosítható pohárba öntötték, és papír szívószálat tettek bele, a salátákat papírtálcán, a szószokat ostyatányérkában szervírozták. A berlini McDonald’s kísérleti jelleggel vezette be ezeket a környezetvédelmi intézkedéseket. Az akció tíz napja alatt azt figyelték, hogyan reagálnak a vevők, és miként vélekednek a dolgozók.
“Nem akarunk úgy tenni, mintha mi lennénk a világ megmentői” – nyilatkozta a McDonald’s környezetvédelemért felelős vezetője (vajon mivel foglalkozhatott napi nyolcban, mielőtt beindult ez a kampány?), de Holger Beeck azt mondja, fokozatosan egyre több üzletükben vezetik be az öko evőeszközöket és csomagolóanyagokat. 2020 végéig csak Németországban mintegy ezer tonnával tudják csökkenteni a műanyagszemét-kibocsátást.
A szép és nemes kezdeményezést remélhetőleg egyre több gyorséttermi lánc “koppintja le”, (inkább ezt, mint mást).
Mondjuk, nem is lenne csoda: a szigorodó EU-s szabályozás miatt vagy a környezetbarát megoldásokba invesztálnak, vagy a tetemes büntetést fizetik ki.
De ne legyünk rosszindulatúak, ne mondjuk, hogy az öko kanalak és villák legyártásával valószínűleg még mindig olcsóbban megússzák ezt az egészet, mint egy EU-s büntetéssel…, a lényeg, hogy megtették. És én még azt sem sajnálom tőlük, hogy ezzel népszerűségi indexük is növekedett.